A jóga az egyensúly útja. A külső és belső kapcsolataid harmonizálásának lehetősége.

A jóga az egyensúly útja.

A mozgás, légzés, és koncentráció egységének állapota.

Olyan tapasztalati tudományrendszer, mely segít neked  önmagad megismerésében, egészséged megőrzésében, tested edzésében, személyiségfejlődésedben, külső-belső harmóniádra irányuló törekvéseidben.

Ma így tekintenek rá: Fizikai gyakorlás, szellemei elemekkel

Eredetileg a lényege ez volt: Szellemi út, fizikai elemekkel

Az ászanák gyakorlásának pozitív hatásai közül néhány:

  • Nyújt és erősít egyszerre, erőssé és kitartóvá tesz, növeli az ízületek mozgástartományát, az ízületi mozgékonyságot, erősíti az izmokat, javítja a tartást.

  • Méregtelenít

  • Jobb emésztést eredményez

  • Alakformálás – erő, hajlékonyság szempontjából nagyon hatásos. Testmozgásként is kiváló.

  • Egészséges, vagy egészségesebb gerincet eredményez.

  • Stresszoldásra kiváló: Ha van valami, amiért a jógát mindenkinek receptre kéne felírni, az a stresszoldó hatása.  A stresszt sok minden kiválthatja, de bármi is legyen az okozója, jógával segíteni tudunk magunkon.

  • A jóga az elmére és az idegekre is hat. Az izmok idegrendszeren keresztül végzett fejlesztésével, és finomításával az idegrendszer pályái is finomodnak és átstrukturálódnak.

  • Immunrendszerre is közvetlenül hat.

  • Az egyedüli mozgásforma, mely a belső szerveket és mirigyeket is megmozgatja.

Összességében erőteljes életminőség javulását eredményez, és szinte minden jógázónál megjelenik az „amióta jógázom, megváltozott az életem” érzés.

Az egyik legjellemzőbb mondat a jógára talán ez lehet szerintem: függőséget okoz! A lehető legjobb értelemben.

VITAL MIX

A minden alkalommal újat mutató gyakorlás.
Dinamikus gyakorlás, mely ötvözi az általam megismert jógastílusok elemeit, annak érdekében, hogy a lehető meghatásosabb, legszínesebb, fejlődésre ösztönzőbb gyakorlást tudjuk végezni.  Mindezt úgy, hogy az legjobban szolgálja a gyakorló vagy csoport aznapi érdekeit, és az aktuális külső-belső igényekhez, célokhoz tudjon igazodni.
Saját stílusomra formálva jelennek meg benne a vinyasa flow, dinamikus jóga, hatha jóga, tibeti jóga, astanga, jin jóga elemek is. Mindenből egy kicsi, és pont ez adja az összhangot, és az egyediségét.
A dinamikus jóga áramló jellege, változatossága lehetőséged ad speciális, célzott témájú órákra is, mint pl.: alakformáló jóga, stresszoldó jóga, stb…
Kinek ajánlom?
Kezdők is fel tudják venni a ritmust, a tapasztalatok alapján, ilyenkor több magyarázattal, lassabb gyakorlást végzünk, de főként haladóbb óra.
Az aznapi hangulatól és csapattól függő lendületű gyakorlás, 50-60 év feletti vendégeim is könnyedén végzik, de nem könnyű óratípus. Ha haladó vagy, akkor idősebb korban is belevághatsz.

VITAL SLOW-FLOW

A mozdulat és légzés harmóniája.
Dinamikus és egyben lágy gyakorlás 60 vagy 90 percben, melyet a lassú légzés ütemére végzünk. Könnyedén és szabadon áramlunk az ászanák között .
A légzés segítségével elménk könnyebben ellazul, és egyszerűbbé válhat a befelé figyelés, valamint ugyancsak a mély légzés és rásegítő mozgások miatt az energiablokkok minden szinten oldódni kezdenek, segítve ezzel az energia szabad áramlását az egész lényünkben (fizikai test, energiamező, tudat, szív).
Ezen az órán nem a megerőltető gyakorlásé a szerep, sokkal inkább a légzés és áramlás szinkronján át az oldásokon, felszabadultságérzeten alapuló örömjóga.
Kinek ajánlom?
Kezdőknek és haladóknak egyaránt.
Fiatalabb és idősebb korosztálynak szintúgy.
Nőiesebb jógaformának gondolom, de szívesen látunk férfiakat is a gyakorláson.

VITAL FIT

Funkcionális edzés ászana alapokon.
Funkcionális elemek előtérbe helyezésével, ászanákra épülő, de testgyakorlás szintjén végzett jóga.
Ez az óratípus ötvözi a saját testsúlyos funkcionális edzést a jógával. Mintha lecsupaszítanánk a dinamikus jógát csupán a mozgásra, ezt egészítem ki gerinctréning, egyéb saját testsúlyos gyakorlatokkal, funkcionális edzéselemekkel.
Ezek eredményeképpen egy nagyon változatos, összetett, minden izmot megdolgoztató, izzasztó edzést kapunk, amely nem csak a testet, de a lelket is felfrissíti, megtapasztalva azt, hogy kellőképpen megerőltető edzést lehet összehozni csupán saját testünk igénybevételével.
Kinek ajánlom?
Főként a fiatalabb korosztálynak.
Azoknak, akik a jóga filozófiai és szellemi hátterére nem kíváncsiak
Azoknak, akik a testedzés egy formájaként tekintenek a jógára, és funkcionálisan erősítésre, egészségügyi probléma orvoslására, nyújtásra szeretnék használni azt.
Azoknak, akik erősödni szeretnének.